POST-ITS, de Jordi Julià
La lectura del poemari de Jordi
Julià m’ha portat a una reflexió retroactiva d’una pedagogia de la vida. Una
lliçó filosòfica d’interpretar la història a partir del fet consumat analitzant
el procès en sentit contrari. Si es tracta d’un bé físic o psíquic, valorar-lo
a partir de l’efecte produit reflexionant en sentit invers. Quan observes el
producte en les teves mans l’interès et porta a reflexionar com ha arribat fins
a tu i quins has estat els moviments fins valorar el perquè de la seva
elaboració. M’ha cridat l’atenció que el receptor busca el perquè per “trobar
algún us / per aquesta cola tan lleu / que m’ha sortit.” Posant-se en el lloc
del descobridor. I el procès li fa veure que el descobridor se sent content
perquè “hi ha trobat un servei”. I les reflexions se succeixen i la il·lusió
creix perquè “ja tenim la comanda” i tot seguit se n’adona que ”la campanya
està feta”. I en la realització de la campanya, un intermidiari que és el
venedor dient que “ens ha arribat aquest producte nou” escolta les paraulees
del viatjant que li adverteix que “ja el van vendre fa temps / però l’hem
millorat” i el següent i definitiu pas és l’acceptació del comprador consumidor
que pot dubtar de la seva eficàcia. Des de la idea inicial al comsum del
producte, un seguit d’emocions i sentiments que teixeixen una sèrie de
relacions humanes que creen des de la il·lusió a la consecució un procès poètic
vital que basteixen el benestar de la història. La poesia present, conscient o
inconsceintment, dóna a la vida sentit als éssers humans que se senten
humanitat. Una anàlisi POST que en cada nou IT s’hi visqui el missatge de la
idea, el sentiment, l’objecte o l’amistat amb un altre subjecte. El POST i els
ITS, armonitzats poèticament, fan del procès vital el poema del’existència de
cada consumidor que troba en el “gest creatiu” un excel·lent conseller del
devenir històric personal. POST-ITS, poemari de Jordi Julià, és una pedagogia
que passejant ens explica la història, com Sócrates als seus deixebles, perquè
la vida és un passeig per l’escola del món que continuamnent desperta
il·lussions, desitjos i amb els desitjos, fets i amb els fets relacions humanes
i amb les relacions convivència. El poema SALDOS A L’APARADOR D’UN LLIBRETER DE
VELL és molt alliçonador. Molts dels descobriments dels humans acaben sent un
saldo que trobat en un llibreter de vell pot desvetllar quina és la veritat
dels teus poemes, de la teva vida. Alló important és el missatge que algún
il·lusionat pot descobrir-hi. Totes les accions humanes tenen capacitat
creativa. Sovint el no saber-les llegit fa pensar al seu autor ser un
fracassat. Crear relacions humanes positives és el treball del poeta. Ser-ho o
no ser-ho depen de tu.