Les persones, desde sempre,
senten la preocupació del demà, però hi ha un demà que és superior a tots, que
seran desprès de la seva mort, si de veritat hi ha un desprès. El n.160 de
Cristianisme i Justícia està dedicat a una reflexió molt complerta sobre eln tema,
basat en el perquè de la mort . El més enllà és una utopia? Quina repercussió
té l’expressió de “Déu ha mort; Marx, també…
i jo… darrerament no estic gaire fí que diguem…” I sobre el tema hi ha la
doctrina de l’escatologia, que etimològicament
significa “la derrera paraula”. Qui la té de veritat la darrera paraula?
Recordem que Sant Joan, evangelista, comença el seu evangeli amb “la paraula es va fer carn”.
Què hi ha desprès de la mort, en referència a la “salvació” predicada per
Jesucrist si hi ha la convicció que la darrera paraula la tenen els més
desfavorits de la humanitat. L’evangeli és la bona nova per els més pobres. I qui són els més pobres?
La resposta sembla fàcil, però no ho és tant. En la Bíblia hi ha un llenguatge
d’esperança. Llenguatge que mereix una atenció especial en el llibre de JOB,
aquell personatge benestant reduit a la misèria i que malgrat encarant-se amb
Déu no perd la confiança i recupera la seva primera situació social. Són els
més pobres els que millor entenen el missatge evangèlic de la salvació? I
Jesucrist en la seva vinguda porta el “regne de Déu” i no es cansa de dir com
els pobres són els predilectes. Però què significa la pobrfesa? Manca de
recursos naturals o manca de recursos espirituals? La mort és la resposta
perquè desprès d’ella ve el futur en el que “Déu vindrà amb glòria a jutjar els
vius i els morts”. Parem atenció en “vius i morts”, vol dir que en el dia del
judici no tothom haurà mort? I quin serà el judici? Cel, infern, purgatori?
Quin significat té en la Bíblia creure en la resurrecció dels morts? Vol dir
que és la gran manifestació de la glòria de Déu a tota la humanitat? Si no he
llegit malament l’autor del llibret així ho indica. La pregunta no es fa
esperar? On està doncs la justícia? Crec i penso amb força credibilitat que la justíciaa de Déu
és molt diferent de la justícia dels humans. Recordem que en els principis de
la creació se’ns diu que la humanitat fou creada a imatge de Déu i si molts
humans no l’han respectada, Déu no destruirà la seva obra. La paraula del poble
senzill és la paraula de Déu en el perdò, l’aplicació de la justicia i la porta
de la glória.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada